سئو برای افزایش بازدید
تکنیک های افزایش بازدید سایت در گوگل؛ روش های رایگان + عملی
یکی از روشهای غیر اصولی که افراد برای افزایش بازدید سایت به کار میبرند، خرید بازدید فیک است. این خود یک روش غیراصولی و کلاه سیاه است که در قدم اول بازدید خوبی به شما میدهد اما عواقب آن جبران ناپذیر است. این راهحل به اشتباه انداختن گوگل و گول زدن آن را به دنبال دارد و زمانی که گوگل متوجه این ماجرا شود، وضعیت سایت شما را بشدت دچار افت خواهد کرد. برای افزایش بازدید از سایت باید سراغ سئو، تبلیغات و فعالیت در شبکههای اجتماعی بروید. در این مقاله درباره تکنیکها و روشهای عملی افزایش بازدید سایت صحبت کردیم.
مطمئن شوید که محتوای خود را بهروزرسانی میکنید و اطلاعات جدید و مرتبط را اضافه میکنید. افزودن محتوای چندرسانهای مانند تصاویر، ویدیوها، اینفوگرافیکها و فایلهای صوتی میتواند جذابیت سایت شما را افزایش دهد و باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو شود. موتورهای جستجو به لینکهایی که به سایتهای معتبر خارجی اشاره میکنند، توجه ویژهای دارند. این لینکها به موتورهای جستجو نشان میدهند که سایت شما به منابع معتبر ارجاع میدهد و این امر میتواند افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو را تضمین کند. همانطور که گفتیم سئو سایت یکی از مهمترین عوامل موفقیت کسب و کارهای تحت وب است.
به صورت کلی گوگل اسپم اسکور سایتها را بین ۰ تا ۱۰۰ در نظر میگیرد. هر چقدر رتبه اسپم سایت شما بیشتر باشد (مثلاً 50) سایت شما ارزش خود را از دست میدهد. اما هرچه رتبه اسپم سایت شما کمتر باشد، قطعاً رتبه بهتری از نظر موتورهای جستجویی مثل گوگل خواهید داشت. بنابراین هرچقدر روی بهبود تجربه کاربری سرمایه گذاری کنید، ضرر نخواهید کرد. اگر در سئو سایت به سراغ روش های نامعتبر و به اصطلاح کلاه سیاه رفته باشید، توسط گوگل جریمه میشوید و نمیتوانید موفق به افزایش ورودی سایت تان شوید.
بهعلاوه، با ابزارهایی مانند بازاریابی مجدد، میتوانید تبلیغات را به افرادی که قبلا از سایت شما بازدید کردهاند، نشان دهید. استفادهی بیش از حد و نامناسب از کلمات کلیدی به معنی تکرار مکرر یک کلمه یا عبارت خاص در متن، عنوان، متاتگها و سایر بخشهای یک صفحه وب است. البته گفتنی است که الگوریتمهای جدید گوگل مانند BERT و MUM، این توانایی را دارند که معنای متن را درک کنند و به راحتی بتوانند محتوای با کیفیت را از محتوای اسپم تشخیص دهند. سایتهای اسپم تعداد صفحات بسیار زیادی دارند؛ اما تعداد صفحات مفید آنها بسیار کم است. افزودن به تعداد صفحات مفید سایت و تولید محتوای جدید، باکیفیت و مرتبط به بهبود اعتبار و سئوی سایت کمک میکند.
هنگامی که یک کاربر از بلاگ شما بازدید میکند، هدفتان این است که او را ترغیب کنید تا دیگر صفحات را نیز ببیند. به همین دلیل است که لینکهای داخلی (لینک به دیگر صفحات وبسایت) اهمیت خیلی زیادی دارند. هنگامی که کاربران به بازدید از دیگر صفحات وبسایت شما ادامه میدهند، احتمالش زیاد است که تبدیل به مشتری یا یکی از طرفداران برندتان شوند. برای ارائه محتوایی که بازدیدکنندگان مناسب را به وبسایت شما جذب کند، ابتدا باید درک خوبی از شخصیت مشتری (پرسونا) موردنظرتان داشته باشید. وقتی که مخاطبان خود را میشناسید، میتوانید محتوایی ایجاد کنید که به طور طبیعی آنها را جذب وبسایت شما میکند. ادزینو به شما کمک میکند تا صفحه اول گوگل و آمار بالای کلیک های مشتریان برای شما باشد.
یکی از علل رایج کاهش ورودی سایت، سقوط رتبه های شماست که میتواند به دلایل مختلف رخ داده باشد. در چنین مواقعی، میتوانید از سرویس آپ تایم استفاده کنید تا متوجه شوید منشا مشکل از کجاست. اگر میخواهید در این زمینه خوب عمل کنید و نتیجه خوبی بگیرید، حتماً مقاله ۱۲ اشتباه در بازاریابی شبکه های اجتماعی را مطالعه کنید. بازدیدکنندگانی که از طریق جستجوی ارگانیک به وب سایت شما میرسند، به احتمال زیاد تمایل بیشتری به خرید محصولات یا خدمات شما دارند. کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما میشود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفتهاید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینهی کمتری خواهد داشت. بلکه هدف اصلی ما، آشنایی دوستان متممی با کلیات SEO و برخی از پایهایترین تکنیک های سئو است.
درنهایت، رعایت این موارد و استفاده از سئو میتواند سایت شما را به نتایج خوبی برساند. شما میتوانید بدون پرداخت پول در متمم به عنوان کاربر آزاد عضو شوید. پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد، با خرید اعتبار به عضو ویژه تبدیل شوید. اما در میان منابع مورد استفاده، چند سایت و وبلاگ هستند که محتوای آنها کلیدیتر است و عملاً در سطح جهان، مرجع محسوب میشوند. در مجموعه درسهای SEO چیست در متمم میکوشیم مبانی کلی سئو، کاربردها و نکات کلیدی در آن را خدمت شما ارائه کنیم. این نکته را تقریباً همه پذیرفتهاند که بزرگترین و ارزانترین و معتبرترین مسیر ورود به یک سایت موتورهای جستجو هستند.
در اجرا استراتژی سئو به این نکته دقت کنید که کاربران باید به آسانی متوجه نوع فعالیت و حوزه کسب و کار شما شوند. زمانی که سئو سایت را به درستی انجام می دهید باعث برند سازی سایت خود در گوگل می شوید. علاوه بر این با تولید محتوای صحیح و دریافت بک لینک های معتبر، می توان به گوگل نشان داد وب سایت معتبری داریم. تبلیغات در فضای اینترنت راه موثری برای افزایش بازدید سایت به شمار میآید. امروزه روشهای متنوعی برای تبلیغات در اینترنت ابداع شده که امکان نمایش تبلیغات شما برای مشتریان بالقوه را فراهم میکنند.
منوهای ساده، لینک های داخلی کاربردی، و مسیرهای ناوبری شفاف (Breadcrumb Trails) به کاربران کمک می کنند تا به سرعت و بدون سردرگمی به صفحات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. بهبود ساختار سایت نه تنها موجب افزایش تعامل کاربران می شود، بلکه تاثیر مثبتی بر رتبه بندی در موتورهای جستجو دارد. یکی دیگر از مواردی که در بهبود سئوی سایت اثر دارد، افزایش سرعت بارگزاری صفحات وب سایت است. اگر سایت شما سرعت بارگزاری خوبی نداشته باشد، کاربران به سرعت آن را ترک کرده و منجر به افزایش نرخ پرش و در نتیجه افت رتبه بندی سایت خواهند شد. ابزار Google PageSpeed Insights در راستای سرعت بارگزاری سایتتان، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد. برای تولید محتوای قدرتمند و البته استاندارد باید مجموعه ای از قوانین را رعایت کنید.
برخی سایت های فروشگاهی و مجله ای مرتکب این اشتباه میشوند و از یک نام مشترک برای دسته بندی و برچسب ها استفاده می کنند. حتی بعضی مدیران وبسایت ها با ذهنیت کاربرد هشتگ اینستاگرام، تعداد زیادی برچسب در انتهای مطالب خود قرار می دهند. ریسپانسیو بودن و سازگار بودن وبسایت با هر صفحه نمایش موبایل، جز فاکتورهای بالا بردن رتبه در گوگل است. اگر به سئو سایتتان اهمیت می دهید، نباید هیچ خطایی در رابطه با موبایل فرندلی بودن در سایتتان وجود داشته باشد. لینکهای شکسته (Broken Links)، به لینکهایی گفته میشود که مقصد آنها یک صفحه مشکلدار (اغلب با ارور 404) است و دنبالکردن آنها هیچ ارزشی ندارد. از طرفی وجود این لینکها در یک صفحه، آن را در نظر گوگل بیاهمیت جلوه میدهد.
در نهایت صبور باشید، سئو یک فرآیند زمانبر است و نتایج آن ممکن است ماهها طول بکشد تا مشخص شود. بنابراین، صبور باشید و به بهینهسازی سایت خود ادامه دهید تا به افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو دست یابید. توضیحات متا به موتورهای جستجو کمک میکند تا بفهمند صفحه شما درباره چه موضوعی است. این بخش نیز باید شامل کلمات کلیدی مرتبط باشد و به گونهای نوشته شود که مخاطب را ترغیب به کلیک کند. یکی دیگر از تکنیک هایی که باعث افزایش سئو سایت شما در گوگل می شود، استفاده از محتوای ویدیویی در سایت تان است. استفاده از ویدیو در کنار محتوای متنی به کاربران کمک می کند تا موضوع صفحات را به طور کامل متوجه شوند و در ذهن آنها ماندگار شوید.
قراردادن لینک مستقیم PDF، اپلیکیشن، کتاب صوتی و … در محتوای سایت باعث جذب بیشتر کاربران می شود و یکی از ترفندهای بالا بردن رتبه سایت در گوگل نیز هست. در صورتی که محتوای سایت شما به معرفی و آموزش مطلبی پرداخته است، قراردادن فایل دانلود در کنار آن خالی از لطف نیست. پاسخ دیگری که می توان به سوال چگونه سئو سایت را افزایش دهیم؟ داد، عدم استفاده از بک لینک های اعتباری است. پروفایلهای اجتماعی شما، اولین برداشتی است که بازدیدکنندگان از برند و سایت شما دارند. بنابراین، باید مطمئن شوید که آنها، کامل، سازگار و قانعکننده هستند.
فاکتورهای سئو فنی شامل عناصری مانند سرعت صفحه، خزش، ایندکس صفحات و... این فاکتورها تاثیر بسیار زیادی روی سئو سایت دارند؛ زیرا هم روی تجربه کاربری تمرکز دارند و هم به موتورهای جستجو جهت درک بهتر وبسایت شما کمک میکنند. یکی از روش های افزایش بازدید سایت، سئو داخلی است که میتواند به رتبهبندی وبسایت شما در موتورهای جستجو کمک کند و ترافیک بیشتری را به ارمغان بیاورد. سئو سایت یکی از عوامل کلیدی در افزایش بازدید و موفقیت یک وبسایت است. با بهینهسازی صحیح و اعمال اصول سئو، میتوانید جایگاه وبسایت خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشیده و ترافیک ارگانیک بیشتری جذب کنید. در این مقاله، به بررسی 30 ترفند و نکته مهم سئو که میتواند در بهینهسازی وبسایت شما موثر باشد، میپردازیم.
بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ، راهی مقرونبهصرفه برای افزایش بازدید سایت است. با جمعآوری آدرسهای ایمیل از مشترکین و ارسال خبرنامه یا ایمیلهای تبلیغاتی منظم، میتوانید مخاطبان خود را درگیر و آنها را تشویق کنید تا از سایت شما بازدید کنند. در دنیای پویای بهینهسازی موتور جستجو (SEO)، متخصصان و استراتژیستها همواره به دنبال راههایی برای سادهسازی و درک بهتر عوامل موثر در موفقیت یک وبسایت هستند. یکی از این رویکردها، استفاده از مدلهای هرمی است که به شکل بصری، اولویتها و مراحل مختلف سئو را نشان میدهند. در این مقاله، به بررسی هرم سئوی تقی مولوی و عناصر کلیدی آن میپردازیم. فضای وب بهسرعت در حال رشد است و میتوان آن را بینهایت در نظر گرفت.
این مسئله بخشهای مختلفی را شامل میشود که میتوانید با کمک افزونه یواست سئو آن را تنظیم کنید و سایتی بهینه داشته باشید. قالبهای سایت درواقع کدهای HTML هستند که محتوا و اطلاعات را برای موتور جستجو قابلفهم میکنند. انتخاب شما برای راهاندازی سایت، طراحی سایت کدنویسیشده یا استفاده از قالبهای آماده وردپرسی میتواند باشد. اینکه کدام روش را برای طراحی سایت استفاده کنید، به فاکتورهای گوناگونی بستگی دارد. اما مهمترین نکتهای که باید به خاطر داشته باشید، این است که میان طراحی و قالب سایت با کسبوکارتان تناسب وجود داشته باشد.
سئو داخلی (On-Page SEO) فرآیندی است که شامل بهینهسازی تمام صفحات سایت شما میشود. این بخش شامل بهینهسازی کلمات کلیدی در عنوانها، توضیحات متا، URLها، تگهای هدر و محتوا است. در این مرحله، انتخاب کلمات کلیدی بلند (Long Tail Keywords) میتواند تأثیر زیادی در جذب ترافیک هدفمند داشته باشد. این کلمات ممکن است جستجوی کمتری داشته باشند، اما رقابت کمتری دارند و بهطور دقیقتر نیازهای کاربران را هدف قرار میدهند. یکی از مزایای اصلی خرید بازدید سایت این است که شما می توانید به سرعت نتایج را مشاهده کنید. برخلاف روش های ارگانیک که نیازمند زمان و تلاش مستمر هستند، این روش باعث می شود که ترافیک سایت شما در مدت کوتاهی به میزان قابل توجهی افزایش یابد و بر روی الگوریتم های گوگل تاثیر بگذارد.
این موارد شامل تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوای باکیفیت، بهینهسازی ساختار وبسایت، لینکسازی مناسب، و البته تحلیل مداوم نتایج است. اگر صاحب یک وبسایت هستید، احتمالاً بارها با واژههای سئو (SEO) و مفاهیم مرتبط با آن مواجه شدهاید. سئو که مخفف بهینهسازی موتور جستجو است، در سالهای اخیر با رشد چشمگیر کسبوکارهای آنلاین اهمیت زیادی پیدا کرده است. این علم و تخصص به شما کمک میکند تا وبسایت خود را برای موتورهای جستجو مانند گوگل بهینه کنید و با دستیابی به رتبههای بالاتر، افزایش ترافیک و فروش را تجربه کنید. همچنین قوانین گوگل و روشهای بهینهسازی به طور مداوم در حال تغییر هستند.
دکمههای اشتراکگذاری اجتماعی لینکهایی هستند که به خوانندگان شما امکان میدهند محتوای شما را در رسانههای اجتماعی به اشتراک بگذارند. وقتی خوانندگان بهطور خودجوش محتوای شما را بازنشر کنند، ترافیکتان افزایش پیدا میکند. فرمهای ثبتنام را از صفحه اصلی تا صفحه درباره ما در وبسایتتان قرار دهید. برای توزیع محتوا در اینستاگرام نیز میتوان به شکلهای مختلفی عمل کرد. مثلاً میتوان بخشهایی از محتوا را بهصورت استوری آماده کرده و در اینستاگرام منتشر کرد. در پایان هم میتوانید با لینک دادن در استوری به مخاطب بگویید که برای خواندن ادامه متن سراغ مقاله اصلی برود.
ممکن است حجم عکس های سایت شما زیاد باشد که با استانداردکردن سایز عکسها و حجم آنها، این مشکل برطرف میشود. ویدیو همیشه جزو محتواهای محبوب محسوب میشده و با به وجود آمدن شبکههای اجتماعی نظیر فیسبوک و اینستاگرام، علاقه مردم به ویدیو چندبرابر شده است. ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی نیز، یکی از ابزارهای بسیار عالی برای بازاریابی محسوب میشود. اما جدای از بحث بازاریابی، میتوان از آن به عنوان یک ابزار مناسب برای جذب ترافیک استفاده کرد. در این نوشته تصمیم داریم تا روشهای افزایش ترافیک سایت را بیان و بررسی کنیم. بنابراین در صورتی که شما هم در فکر بالا آمدن در سرچ گوگل هستید، پیشنهاد میکنیم این نوشته را تا انتها مطالعه کنید.
پایگاه اطلاعرسانی صنعت، از سال 1387 به عنوان یکی از اولین، سایتهای حوزه اطلاعرسانی و آموزش مدیریت و کسب و کار ایران شروع به کار کرد. گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست. در تگ Alt تصاویر از کلمات کلیدی و همچنین کلمات فرعی استفاده کرده و در نهایت همه موارد یوآست را رعایت نمایید. ممکن است سرورها دچار اضافه بار شوند و قادر به حفظ تقاضای مردم از بازدید سایت نباشند. بهتر است با ابزار گوگل وبمستر، سایت خود را آنالیز کنید؛ شاید مانع افزایش ورودی گوگل، مشخص شود. اگر به دنبال راهکاری موثر برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر هستید، همین حالا وارد کلیک اول شده و از خدمات تخصصی ما بهره مند شوید.
تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی میتوانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژههای بزرگ. سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راهاندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است. برای مشاهده اطلاعات دقیقتر نیز میتوانید وارد بخش «Crawlability» شده و روی «View details» کلیک کنید. در این بخش، درخواستهای خزش را بر اساس دستهبندیهای مختلف دارید که آنها را در جدول زیر میبینید. با کلیک روی هر یک از درخواستها در سرچ کنسول، میتوانید تاریخ و URLهای کرالشده را ببینید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری