سئو سایت خبری برای ویدیوها
سئو ویدیو 5 تکنیک بهینه سازی ویدیو سایت
زمانی که دسته بندی ایجاد می کنید و ویدئوها را در دسته بندی های مختلف تفکیک می نمایید، این امر می تواند در رتبه گرفتن شما تاثیر بگذارد. همچنین این کار باعث می شود ویدئوهای شما در این شبکه های اجتماعی بیشتر به چشم آمده، بیشتر دیده شده و ساجست شوند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بعد از توضیح مختصری درباره معنا و مفهوم سئو محتوای ویدئویی، با ۱۵ راهکار برای بهینه سازی ویدیو در سایت به زبانی ساده آشنا شوید. با الگو گرفتن از این موارد و رعایت استراتژیهای ذکر شده، میتوانید بازاریابی کسبوکارتان را بهینهسازی کنید و موجب افزایش نرخ کلیک تبلیغاتتان شوید. TubeBuddy یک پلتفرم همهکاره ویدیویی هست که کمک میکنه تولید، بهینهسازی و تبلیغ محتوای یوتیوبت رو مدیریت کنی.
اگر کاربرانی که ویدیوهای شما را روی یک صفحه نمایش کوچک مشاهده می کنند، ویدیوهای کشیده و نامتناسب ببینند، نرخ پرش شما بالا خواهد بود. در مورد کلمات کلیدی، اطمینان حاصل کنید که از کلمات کلیدی مرتبطی استفاده می کنید که مخاطبان هدف شما واقعاً به دنبال آن هستند. یکی از عوامل مهمی که بر عملکرد سئوی ویدیوی وردپرس شما تأثیر می گذارد، سطح تعاملی است که ویدیوهای شما دریافت می کنند. اینکام اسکول یک کانال یوتیوب است که ریکی کسلر و تیمش آن را اداره میکنند. هدف آنها آموزش سئو، همراه با بازاریابی اینترنتی، بلاگنویسی و یوتیوب است.
خلاصه ای مختصر از محتوا را بگنجانید و کلمات کلیدی اصلی خود را به صورت استراتژیک قرار دهید. اضافه کردن مُهر زمان به ویدیوهای طولانیتر را در نظر بگیرید تا بازدیدکنندگان را راحتتر به بخشهای خاص بپیوندید. یکی از اصلیترین راهها برای بهبود سئو ویدئوها، ساخت محتواهای ویدئویی بسیار باکیفیت است. برای انجام این کار باید ابتدا و پیش از انجام هر کاری، موضوعی که بسیار جذاب است و مخاطبان آن را دوست دارند، انتخاب کنید. بهتر است پیش از انتخاب محتواهای ویدئوها درباره علاقه کاربران به آن محتوا تحقیق کنید.
آپلود ویدئوها در یوتیوب و آپارات، به شما فضایی میدهد تا علاوه بر سایت خود، محتوا را در بسترهایی با مخاطبان گسترده منتشر کنید. بااینحال، نگهداری ویدئوها در سایت، گرچه برای دریافت بکلینک مفید است، اما ممکن است بهدلیل اشغال فضای زیاد هاست، سرعت سایت را کاهش دهد. اسکیما چیست؟ اسکیما (Schema Markup) یک زبان نشانهگذاری است که بهصورت کد به صفحات وب اضافه میشود. این زبان که بین موتورهای جستوجویی مثل گوگل، بینگ و یاهو مشترک است، کمک میکند تا اطلاعات موجود در صفحات وب بهتر و سریعتر توسط موتورهای جستجو درک شوند. قرار دادن ویدئوها در پلیلیستهای مرتبط باعث میشود کاربران راحتتر محتوای موردنظرشان را پیدا کنند و به مجموعهای از ویدئوهای مشابه دسترسی داشته باشند.
همچنین، بارگذاری ویدیوها از طریق شبکههای توزیع محتوا (CDN) میتواند به سرعت دسترسی به ویدیوها کمک کند. علاوه بر این، امکان پیشبارگذاری ویدیوها به صورت تدریجی (lazy load) باعث میشود که محتوای صفحه سریعتر بارگذاری شود و کاربر نیازی به انتظار برای مشاهده ویدیو نداشته باشد. این اقدامات میتوانند تجربه کاربری بهتری ارائه دهند و باعث بهبود سئو شوند. این افزونه به شما اطمینان میدهد که ویدیوهای سایت در بخش Videos نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شوند. با توجه به رشد روزافزون محتوای ویدیویی و علاقه کاربران به این نوع محتوا، Yoast Video SEO ابزاری است که میتواند شما را در این مسیر پیش بیندازد.
این نوع تعاملات نه تنها موجب افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت میشود بلکه به موتورهای جستجو سیگنالهای مثبت میفرستد که به رتبهبندی بهتر وبسایت کمک میکند. همچنین، ویدیوهای آموزشی و محتوای ارزشمند، باعث افزایش میزان بازگشت کاربران به سایت میشود که این امر در طولانیمدت به ارتقاء رتبه سایت کمک میکند. به هر اندازه هم که در سئو سایت حرفه ای باشید باید توجه زیادی به محتواهای ویدیویی شما شامل متنی است که باید به درستی با اصول سئو محتوا بهینه سازی شود. در غیر این صورت به خوبی برای موتور جستجوگر گوگل و کاربران بهینه نمی شود. انتخاب نام مناسب برای فایل ویدیویی یکی از نکات مهم در سئو و بهینه سازی ویدیو است که نباید نادیده گرفته شود. بسیاری از افراد هنگام آپلود ویدیوها به نام فایل توجه کافی نمی کنند و فایل های خود را با نام های عمومی یا غیرمرتبط آپلود می کنند.
با توجه به این آمار، طبیعی است که تولید محتوای ویدئویی در چند سال اخیر به یکی از استراتژیهای کلیدی بازاریابی محتوایی تبدیل شده باشد. انواع مختلفی از فیلمها و ویدیوها میتوانند سئو شوند و تاثیر زیادی در رتبه بندی گوگل داشته باشند. علاوه بر انتخاب یک عنوان جذاب و حاوی کلمات کلیدی مرتبط قرار دادن این عنوان در تگ H2 به گوگل کمک می کند تا اولویت بندی محتوای شما را درک کند و ویدیو را به عنوان یکی از اجزای اصلی صفحه تشخیص دهد. این کار به بهبود رتبه بندی صفحه در نتایج جستجو کمک می کند و شانس دیده شدن ویدیو را افزایش می دهد. موتورهای جستجو، از جمله گوگل، ارزش و محبوبیت محتوای ویدیویی را تشخیص می دهند و نتایج ویدیویی را به طور فزاینده ای در رتبه بندی جستجو در اولویت قرار می دهند. وبسایتهایی که محتوای ویدیویی را در خود جای دادهاند، نسبت به وبسایتهایی که ویدیو ندارند، احتمالاً در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالاتری دارند.
بعدی، کلمه کلیدی هدف رو توی عنوان ویدیوت وارد کن، اما خلاق باش و حتماً این کار رو طبیعی انجام بده. گذاشتن نظر روی ویدیوت ممکنه زیادهروی به نظر برسه، اما یک استراتژی هوشمندانه است. نه تنها نظرات بیشتر رتبهبندی ویدیوت رو بهبود میدن، بلکه میتونن سطح بالایی از تعامل مخاطب ایجاد کنن. فقط شروع کن به تایپ کردن یک عبارت کلمه کلیدی (یا یک کلمه کلیدی اصلی) و ببین چه کلمات کلیدی و عبارات دیگهای میان. این نه تنها به یوتیوب علامت میده که ویدیوهات درباره چی هستن، بلکه باعث میشه بینندهها از یک ویدیو به ویدیوی دیگه کلیک کنن، که تعداد بازدیدت رو افزایش میده و در نتیجه رتبهبندیت رو بهتر میکنه. بهترین کار اینه که ویدیوهات رو در پلیلیستهای بهینه شده با کلمات کلیدی یا یک موضوع گروهبندی کنی.
اگر به رباتهای گوگل اجازه بدهید که فایلهای ویدیویی را بررسی (Fetch) کنند، میتوانند به صورت اتوماتیک برای ویدیوها thumbnail مناسب انتخاب کنند. بعضی از CDNها (Content Delivery Network) از URLهایی استفاده میکنند که به سرعت منقضی میشوند. اگر URL محتوای ویدیویی شما به سرعت تغییر میکند، ممکن است گوگل نتواند آنها را با موفقیت ایندکس کند. با بهینه کردن ویدیو در سایت، میتوانید آنها را در نتایج جستجوی اصلی، ویدیو و تصاویر نمایش دهید. آریانگاران تجربه متن، صوت، تصویر و ویدیوی تاثیرگذار را برای شما ممکن ساخته است. یعنی اگر محتوای ویدیوی شما مخفی یا در لایههای زیرین صفحات باشند، شانس شما برای رتبهبندی ویدیو و تقویت سئو ویدیو خیلی کم خواهد شد.
این کار را می توان با داشتن کلمات کلیدی در عنوان، توضیحات و برچسب های ویدیو انجام داد. در نتیجه، تضمین میکند که ویدیوهای ما توسط کسانی که آنها را جستجو میکنند بیشتر پیدا میشوند. توضیحات ویدیو نیز باید خلاصهای از کلمات کلیدی و اطلاعات مفید و کاربردی برای کاربران باشد تا بتواند کمک بسیاری به بهبود محتوا کند. همچنین، استفاده از تگهای مرتبط و متناسب با محتواهای ویدئو کمک میکند تا تعداد بازدیدکنندگان ویدیو افزایش یابند. به طور کلی، بهینهسازی عناوین، تگها و توضیحات علاوه بر اینکه در بهبود سئو ویدئو تأثیر بسیار زیادی دارد، به افزایش بازدید ویدیو و جذب مخاطبان نیز کمک میکند. سئو ویدیو به معنای بهینهسازی ویدیو برای موتورهای جستجو، ایندکس شدن و رتبهبندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو از جمله گوگل در جستجوهای مرتبط است.
اضافه کردن زیرنویسها فرآیند مشابهی داره، اما میتونی مقدار متنی که میخوای نمایش داده بشه رو محدود کنی. برای هر دو، به مدیر ویدیوت برو، بعد روی “Videos” زیر “Video Manager” کلیک کن. برای اضافه کردن زیرنویس یا زیرنویس ناشنوایان به ویدیوت، باید یک فایل متن رونویسی پشتیبانی شده یا فایل زیرنویس زمانبندی شده آپلود کنی. برای اولی، میتونی متن رونویسی رو مستقیماً برای یک ویدیو وارد کنی تا به طور خودکار با ویدیو همگام بشه. حتماً کلمه کلیدی دقیق یا تطبیق گسترده رو درست در ابتدای عنوان قرار بده تا دید بیشتری بگیری. با این ذهنیت، نام فایل “business_ad_003FINAL.mov” رو (خجالت نکش – همه ما موقع پست پروداکشن این شرایط رو داشتیم) با کلمه کلیدی مورد نظرت عوض کن.
این ابزارها مشخص میکنند که آیا صفحه شما برای نمایش ویدیو در نتایج جستجو مناسب است یا خیر. همچنین اطلاعاتی مثل متادیتاهایی که به گوگل در تجزیه و تحلیل ویدیو کمک کردهاند را نشان میدهند. در حال حاضر افزونهی Yoast Video SEO یکی از بهترین پلاگینهای موجود برای سئو ویدیو است. افزونهی سئو ویدیو وردپرس به شما کمک میکند تا بهراحتی تمام ویدیوهایی که در سایت خود به کار بردهاید را سئو و از این طریق بازدید و ترافیک بیشتری را به سایت خود جذب کنید. در حال حاضر یوتیوب در دنیا و آپارات در ایران، دومین موتورهای جستجوی پربازدید بعد از گوگل میباشند. با کمک این دو ابزار هزینههای بارگذاری و انتشار ویدیوها کاهش و شانس کسب جایگاه در گوگل افزایش خواهد یافت.
سئو ویدئو برای سایتها اهمیت بسیار زیادی دارد، چراکه کمک زیادی به بهبود نرخ تعامل کاربر و افزایش ترافیک وبسایتها میکند. ویدئوها به دلیل قدرت انتقال مؤثر و پرسرعت و جذابیت بصری زیادی که دارند، بسیار مورد توجه قرار میگیرند. حال اگر بیشتر بر روی کسب ترافیک در سایت متمرکز هستید تا سرنخها را به سمت تبدیل سوق دهید، باید به دنبال پلتفرمهایی باشید که شما را به این هدف نزدیکتر میکنند. با توجه به موضوع محتوای ویدئو، از کلمات کلیدی بهعنوان هشتگ در توضیحات ویدیو استفاده کنید. بهتر است هشتگ را از بین کلمات کلیدی اصلی، فرعی و کلمات کلیدی LSI انتخاب کنید.
آیا میدانستید مردم در سراسر دنیا به طور میانگین ۱۱ ساعت از روزشان را صرف استفاده از رسانهها میکنند؟ جالبتر اینجاست که حدود ۶ ساعت از این زمان به تماشای ویدیو اختصاص دارد. در حقیقت، ویدیوها به طور ماهانه دو تا سه برابر بیشتر از محتواهای متنی بازدید جذب میکنند و این فرصت بزرگی برای دیده شدن محتوا است. نکته اساسی این است که بهتر است ویدیوی خود را با کلمات کلیدی که مردم بیشتر در YouTube و آپارات و حتی Google سرچ میکنند، بهینه کنید. اگر میخواهید نرخ تبدیل شما به حداکثر برسد بهتر است مطمئن باشید که تصویر بندانگشتی جذاب و مرتبط با چیزی باشد که ویدیو ارائه میدهد. با استفاده از این ریچ اسنپت (Rich Snippet)، موتورهای جستجو میتوانند نتایج مرتبطتری را ارائه دهند.
شما میتوانید با روش های بهینه سازی ویدئو در سایت یا سئو ویدیو، میزان ترافیک سایت خود را افزایش دهید. سئو ویدیو باعث میشود ویدیوی شما بهتر دیده شود و رتبههای بالاتری در گوگل کسب کند. اگر به راهنمایی جهت بهینه سازی ویدیو نیاز داشتید کارشناسان ما میتوانند به شما برای سئوی ویدیوی وبسایت شما کمک کنند. در نهایت اگر سوالی در این مورد دارید، میتوانید آن را در بخش دیدگاههای این مقاله با ما به اشتراک بگذارید تا کارشناسان ما دراسرع وقت به شما پاسخ بدهند. بهتر است نام فایل ویدیویی خود را به گونه ای انتخاب کنید که حاوی کلمه کلیدی اصلی و مرتبط با موضوع ویدیو باشد. به عنوان مثال اگر ویدیو شما درباره آموزش آشپزی است نام فایل را به صورت “Cooking-Tutorial.mp4” یا “آموزش-آشپزی.mp4” انتخاب کنید.
چرا که در صورت مغایرت هدف جستجوی کاربران و تگ عنوان ویدیو، کاربران ممکن است بر روی ویدیوی شما کلیک کنند؛ ولی هدف جستجوی آنها نباشد! در این صورت سریعا از ویدیوی شما خارج خواهند شد تا دوباره به جستجو بپردازند. در نهایت با ایجاد ارتباط نزدیک تر با کاربران و دعوت آن ها به تعامل بیشتر می توانید نرخ مشارکت با محتوای خود را افزایش دهید. این تعاملات به بهبود رتبه بندی ویدیوها در پلتفرم های مختلف کمک می کند و باعث رشد پایگاه مخاطبان شما خواهد شد. در نهایت با انتخاب صحیح تصویر بندانگشتی می توانید نرخ کلیک و تعامل با ویدیوهای خود را افزایش دهید و به بهبود تجربه کاربری و رتبه بندی سئو کمک کنید.
برای خلاصه کردن همه مواردی که پوشش دادیم، اینجا یه چک لیست سریع برای زمانی که میخوای مطمئن بشی همه کارهای ممکن رو برای بهینهسازی ویدیوهای یوتیوبت انجام دادی، آوردیم. اونها همچنین به یوتیوب سیگنال میدن که ویدیوی شما جذابه و به بینندههات ارزش ارائه میکنه. این میتونه دیده شدن ویدیوت در نتایج جستجو و ویژگی ویدیوهای پیشنهادی رو افزایش بده. نه تنها عنوان کوتاه و توصیفیه، بلکه توضیحات پلیلیست شامل کلمات کلیدی مرتبط مثل “کلاسهای یوگای 10 دقیقهای”، “تمرینات یوگای صبحگاهی 10 دقیقهای” و “کلاسهای یوگای قبل از خواب” هست. جاشوا یوبرگنگ، مدیر Digital Darts، میگه که تصویر بندانگشتی ویدیو اولین چیزیه که بینندهها در یوتیوب و نتایج جستجو میبینن. به این ترتیب، یوتیوب میفهمه چطور ویدیوت رو با ویدیوهای مشابه مرتبط کنه که میتونه دسترسی محتوات رو گسترش بده.
اگه هدفت تعامله، به لایکها، نظرات، اشتراکگذاریها و زمان تماشا نگاه کن. میخوای ترافیک وب رو افزایش بدی؟ لینکها رو به توضیحات و حاشیهنویسیهای ویدیوت اضافه کن، بعد اون منابع رو روی وبسایتت پیگیری کن. برنامهریزی جامع محتوا شامل قابلیتهای قوی تولید ویدیو با تصاویر با کیفیت، محتوای ویدیویی یا صداگذاری واضح و مختصر، عنوان کوتاه و قدرتمند، متن توضیحی طولانی و خیلی چیزهای دیگه میشه. علاوه بر این، رباتهای موتور جستجو نمیتونن محتوای ویدیو رو تماشا کنن اما میتونن عناصر متنی مثل عنوان، توضیحات، تگها و متادیتای ویدیو رو بررسی کنن. یوتیوب بخشی از گوگله و از الگوریتمهای جستجوی مشابهی استفاده میکنه تا به کاربرها ویدیوهایی رو نشون بده که بهترین تطابق رو با عبارات جستجوشون دارن. سئوی یوتیوب ترکیبی از روشهای پایهای سئو با تکنیکهای بهینهسازی مخصوص یوتیوبه.
در نهایت، توصیه میشود که ویدئوها فقط در پلتفرمهای انتشار بارگذاری نشوند. برای تأثیرگذاری بهتر در سئوی سایت، میتوانید پس از بارگذاری در آپارات یا یوتیوب، ویدئوها را در سایت خود نیز نمایش دهید. ویدئوها را علاوه بر سایت خود در پلتفرمهایی مثل یوتیوب، آپارات و شبکههای اجتماعی منتشر کنید. میتوانید با انتشار رپورتاژ آگهی یا قراردادن ویدئو در صفحات پربازدید، بکلینکهای ارزشمندی بسازید و علاوه بر کمک به سئو خارجی، ترافیک بیشتری هم جذب کنید. برای ویدئوهایی که مرتبط با موضوعات جدید هستند بهروزرسانی مداوم اهمیت زیادی دارد. لازم نیست همیشه ویدئوی جدیدی بسازید؛ گاهی یک ویرایش کوچک میتواند تازگی محتوا را حفظ کند.
همچنین بهینه سازی تصاویر بندانگشتی (thumbnail) ایجاد زیرنویس و متن ترنسکریپت (transcript) و اشتراک گذاری ویدیوها در پلتفرم های مختلف می تواند تاثیر چشم گیری بر جذب کاربران داشته باشد. از طرف دیگر سرعت بارگذاری ویدیو استفاده از اسکیماهای مرتبط و توجه به تجربه کاربری نیز از جمله عوامل مهم در بهبود سئوی ویدیو هستند. برای بهینه سازی ویدیو و سئو ویدئو چند تکنیک موثر وجود دارد که به بهبود رتبه ویدیوها در نتایج جستجو کمک می کند. انتخاب عنوان مناسب و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط یکی از مهم ترین عوامل است. همچنین افزودن توضیحات دقیق و کامل به ویدیو و استفاده از تگ های مرتبط می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای ویدیو را بهتر درک کنند.
کلمات و عباراتی را که افراد هنگام جستجوی مثالهای ویدیویی توضیحدهنده استفاده میکنند، تشخیص میدهد. با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، می توانید ابرداده های ویدیوی خود را برای مطابقت با اهداف جستجوی مخاطبان هدف خود بهینه کنید. قطعههای غنی از ویدیو، دادههای ساختاری هستند که میتوانیم آنها را به وبسایت خود اضافه کنیم تا درباره ویدیوهای خود اطلاعات بیشتری به موتورهای جستجو بدهیم. این می تواند شامل عنوان ویدیو، توضیحات، تصویر کوچک و اطلاعات دیگر باشد. ریچ اسنیپت هایی از ویدیو، نتیجه پربارتر و آموزندهتری را برای ویدیوهای ما در SERPS ارائه میکنند، که میتواند منجر به نرخ کلیک بالاتر و ترافیک بیشتر به وبسایت ما شود. اگر دقت داشته باشید بیشتر افراد به وب سایت هایی توجه دارند که از جذابیت زیادی برخوردار هستند، ویدیو هایی که بارگذاری می شوند به راحتی می توانند توجه مخاطبان را به خود جلب نمایند.
دستگاه های تلفن همراه در حال حاضر بیشتر ترافیک وب سایت در سراسر جهان را به خود اختصاص داده اند. بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که بیشتر ترافیک شما هم از دستگاه های تلفن همراه باشد. ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود از آنها استفاده کنید، مانند Semrush و Ahrefs. بیایید به برخی از گامهای اساسی که میتوانید برای سئو ویدیو های خود و پیشی گرفتن از رقبای خود در SERP بردارید، نگاهی بیاندازیم. در صورت استفاده از محتوای وبسایت بدون دادن لینک مستقیم، محتوای شما هم به صورت خودکار و هم به صورت دستی به فرم DMCA گزارش خواهد شد.
با اینکه آپلود ویدئو در هاست خودتان، سئو صفحه را بهبود می بخشد اما باید بدانید که وجود ویدئوهای بلند باکیفیت های مختلف می توانند فضای سایت شما پر کرده و باعث افت سرعت سایت تان شوند. سعی کنید از سیستم های هاستینگ اشتراکی رایگان ویدئو مثل آپارات، تماشا، نماشا و… استفاده کنید. اگر هم نمی خواهید از این سیستم های رایگان استفاده کنید از سیستم های اختصاصی و پولی مثل ابرآروان و… که هاستینگ های ویدئویی جداگانه در اختیار شما قرار می دهند، استفاده نمایید. ربات ها به مفهوم مرسوم و متداول نمی توانند ویدئویی را تماشا کنند ولی خبر خوب این است که هنوز هم راهی برای دیده شدن ویدئوهای شما توسط موتورهای جستجو وجود دارد. برای محاسبۀ هر کلیک از سمت مخاطبان، روی لینکهای تبلیغاتیتان، سرعت بارگذاری صفحات فرود و دیگر پیجهای وبسایت، نقشی تعیینکننده دارد.
زیرنویسهای ویدیو به بینندگان کمشنوا کمک میکنن محتوای ویدیو رو درک کنن. “به ویدیوهای برتر کانالهای پربازده نگاه کن تا تصاویر بندانگشتی بهترین ویدیوهاشون رو ببینی. کلمات یا سبکهایی که میتونن تقلید بشن رو شناسایی کن، بعد سبک خودت رو بهش اضافه کن. یک توضیحات بهینهشده میتونه کمک کنه در نوار کناری ویدیوهای پیشنهادی ظاهر بشی، که میتونه منبع خوبی برای بازدید باشه. در واقع، اونها عنصر مهمی در کمک به ایندکس شدن و رتبهبندی ویدیوت هستن.
ویدئوهایی که در این پلتفرم بازدید بالایی دارند، معمولاً به بهترین شکل به نیاز کاربران پاسخ میدهند. الگوریتم یوتیوب با بررسی عوامل مختلف مانند عنوان، توضیحات، تعداد تعاملات و مدتزمان تماشای ویدئو، تصمیم میگیرد چه محتوایی را در نتایج جستجو نمایش دهد. البته شما میتوانید سئو سایت خود را به صورت تخصصی به آژانس دیجیتال مارکتینگ سفیرمدیا بسپارید تا به راحتی در سریعترین زمان ممکن به رتبههای برتر گوگل برسید. در نهایت بهینه سازی طول ویدیو و تمرکز بر جذب کاربران در ثانیه های ابتدایی می تواند تأثیر مثبتی بر سئو و نرخ تعامل ویدیوهای شما داشته باشد. با توجه به این نکات نه تنها کاربران بیشتری به تماشای ویدیوهای شما خواهند پرداخت بلکه رتبه بندی محتوای شما نیز در موتورهای جستجو بهبود خواهد یافت. قرار دادن ویدیو در سایت مدت زمان حضور کاربران در صفحات شما را افزایش می دهد و به کاهش نرخ پرش (bounce rate) کمک می کند.
در مقاله قبلی به طور مفصل درباره ساخت کلیپ حرفه ای با دوربین و موبایل صحبت کردیم؛ حال وقت آن رسیده که درباره نحوه سئو کردن ویدئوهای تولید شده صحبت کنیم. ابزار vidIQ بعد یک امتیاز سئو میده که میتونی ازش برای ساخت محتوایی استفاده کنی که مثل (یا بهتر از) نتایجی که الان در یوتیوب میبینی عمل میکنه. این یک افزونه کروم هست که از طریق فروشگاه وب کروم در لینک بالا در دسترسه و کمک میکنه تحلیل کنی چرا و چطور بعضی ویدیوهای یوتیوب اینقدر خوب عمل میکنن. غیرعادی نیست که یک کانال یوتیوب رو با یک مخاطب مورد نظر شروع کنی و ببینی این جمعیتشناسی در طول زمان تغییر میکنه. در یک ویدیو، ممکنه یک CTA شفاهی داشته باشی که از بینندهها میخواد لایک کنن، مشترک بشن یا به اشتراک بذارن.
وقتی در حال جستجو در فید یوتیوب هستید، احتمالاً چندین ویدیو با زیرنویس مشاهده می کنید. استفاده از زیرنویس های ویدئویی نه تنها باعث دسترسی بیشتر ویدئوهای شما به مخاطبان بیشتر می شوند، بلکه از آنجا که متن اضافی در صفحه وجود دارد، ویدئوهای شما توسط ربات های جستجو قابل درک تر می شوند. شما با یادگیری سئو ویدئو می توانید با انواع استراتژی های بهینه سازی ویدیوها آشنا شوید تا فیلم های شما شانس بیشتری برای رتبه گرفتن داشته باشند. برای درک اهمیت تست A/B روی افزایش نرخ کلیک، به مثالهای کاربردی از این مدل آزمون و خطای بازاریابی که در ادامه آوردهایم، توجه کنید. آیا میدانید که چگونه میتوان میزان موفقیت کمپینهای تبلیغاتی را اندازهگیری کرد؟ نرخ کلیک یا Click-Through Rate معیاری برای محاسبۀ مقدار موفقیتآمیز بودنِ مارکتینگ برای کسبوکارتان است.
اما ایده خوبیه که معیارهای متمرکزی رو هم انتخاب کنی که با اهدافت همسو باشن. مثلاً اگه میخوای مخاطبت رو افزایش بدی، تعداد مشترکین، نمایشها و حفظ مخاطب رو پیگیری کن. تحلیل رقبا هم میتونه به برنامهریزی کمک کنه، چه داری طول مناسب ویدیو رو مشخص میکنی چه جایی که میخوای ویدیوهات رو در پلتفرمهای اجتماعی دیگه تبلیغ کنی. ایجاد مهارتهای حرفهای یا یک تیم با تخصص در ویرایش، صدا و انیمیشن هم میتونه کیفیت ویدیوهات رو بالا ببره. اما اگه این منابع به راحتی در دسترست نیستن، ممکنه به یک برنامه برای ساخت ویدیوهای عالی بدون اونها نیاز داشته باشی. به پایان این مقاله رسیدیم، امیدواریم که این آموزش سئو کردن ویدئو ها در وردپرس به شما کمک کرده باشد تا بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنید.
همه می دانند که برای رسیدن به نتایج برتر در موتورهای جستجو همانند Google، تولید محتوای الکترونیکی باکیفیت و همچنین بهینه سازی و سئوی محتوا از لحاظ استراتژیک بسیار مهم است. یکی از بزرگترین مزایای سئو یوتیوب این است که باعث جذب ترافیک هدفمند میشود. با استفاده از کلمات کلیدی و استراتژیهای بهینهسازی، ویدیوهای شما به دست کسانی میرسد که واقعا به موضوع شما علاقه دارند. این جذب ترافیک هدفمند باعث میشود تا میزان تعامل کاربران، شامل لایک، کامنت، و اشتراکگذاری، افزایش پیدا کرده و کانال شما به افراد بیشتری پیشنهاد شود. موتورهای جستجو نمی توانند ویدیوها را تماشا کنند، اما می توانند متن را بخوانند.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/